Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Saturday, October 2, 2010

...WakTu Dahulu...

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini tiba-tiba teringat kembali kenangan di zaman kecik-kecik dulu. Yelah, dah asyik membaca buku kanak-kanak demi untuk menyelesaikan assignment kelas, terkenang la sekejap...macam dalam filem tu 'flash back' kejap.

Kadang-kadang, ada juga terasa nak kembali ke zaman kanak-kanak yang riang gumbira. Tetapi itu semua mustahil, umur semakin meningkat dan kita semakin bergerak ke hadapan dan bukannya ke belakang mahupun boleh melompat ke umur berapa yang kita suka.

Saya ingat lagi, dulu setiap petang saya bersama beberapa orang rakan akan berjumpa dan mulalah buat rancangan nak main apa. Kadang-kadang permainan yang kami main ikut musim lak tu. Sekejap musim main galah panjang, sekejap musim lompat getah, batu seremban la, lepas tu musim pondok-pondok lak. Memang fun sangat masa tu, lagi-lagi bile bermain ramai-ramai.

Tapi yang paling tak leh tahan, antara kami buat pertandingan tu. Kami pernah buat pertandingan menyanyi, pertandingan pop quiz dan macam-macam lagi la. Tapi part yang best nya, kami lah penganjur, kami lah peserta dan kami juga pemenang nya. Masa tu memang tak fikir apa-apa pun, yang penting seronok.

Tetapi semakin meningkat usia, aktiviti tu pun berkubur. Yela, masing-masing dah jadi anak dara, mana nak kuar rumah sangat. Tapi semua kenangan tu memang tidak akan saya lupakan. Permainan tradisional inilah yang banyak mengisi zaman kanak-kanak saya dulu

Namun sekarang, semuanya berubah, kanak-kanak sekarang begitu asyik dengan kecanggihan permainan moden hingga tiada masa untu bersosial dengan rakan-rakan yang lain. Kadang-kadang, ibu bapa juga terlalu menyusun aktiviti anak-anak mereka dengan tusyen itu dan tusyen ini sehinggakan waktu berehat mereka diisi dengan cerita di televisyen mahupun permainan komputer sahaja. Bagi saya, ruginya mereka.

Walaubagaimanapun, saya gembira dengan kenangan saya ketika kecil dulu. Agaknya apalah rakan-rakan sepermainan saya tengah buat sekarang ni ye. Rindu pula rasanya...

'Selamat Bergumbira di Hari Minggu'

2 comments:

Aliaa Aisyah Mohamad Amin said...

mish damn a lot..tis memory <3..haha..cpt je mse berlalu..tup2 ko da tua..hahaha..

Unknown said...

windu jugak....ko pun dah same tue gak..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...