Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 31, 2010

:::Kata-kataKu:::

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Agaknya dalam sehari berapa banyak perkataan yang kita tuturkan ya. Ermm tak terkira agaknya, lagi-lagi jika seseorang itu memang banyak bercakap dan tak boleh duduk diam. Saya tidak la hendak menghukum sesiapa kerana bercakap tetapi kadangkala perkataan yang keluar dari mulut seseorang itu boleh melambangkan peribadinya.

Perkataan yang lahir dari mulut kita itu kadangkala boleh menjadi selembut bicara dan ia juga boleh menjadi setajam pedang. Saya yakin, setiap individu pasti pernah berjumpa dan berhadapan sendiri dengan insan-insan yang mungkin hanya berkata-kata mengikut sedap mulut menutur tanpa mengambil kisah telinga insan lain yang mendengarnya.

Saya bukan hakim yang berhak menjatuhkan hukuman, saya sendiri tidak boleh lari daripada kesilapan. Seringkali kita merasakan perkataan yang kita gunakan boleh diterima orang lain tetapi kita sebenarnya tidak sedar kata-kata itu telah membuatkan ada hati yang terasa. Saya tahu, saya pernah membuat insan yang saya sayangi terasa dengan kata-kata saya tanpa saya sedari. Saya terleka dengan niat untuk bergurau tetapi rupanya ia mengguris perasaan insan tersebut.

Kadangkala, walau seribu kemaafan pun yang kita hulurkan namun bukan mudah untuk menyembuh kesan luka yang kita tinggalkan dihati mereka. Oleh itu, jagalah perkataan supaya tiada hati yang akan terluka dan kita disayangi oleh insan lain.

Ampun dan maaf saya hulurkan jika ada membuat sesiapa terasa dengan hasil penulisan saya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...