Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 19, 2010

UBat CinTa...???

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Sudah agak lama saya tidak mengemaskini blog saya ini. Keadaan kesihatan yang agak merosot menyukarkan saya untuk meluangkan masa untuk menulis dan berkongsi dengan sesiapa yang sudi membacanya. Sekarang saya sudah kembali walaupun masih ada sedikit batuk dan selsema yang kedengaran dalam keadaan bilik saya yang sepi ini. Macam cerita hantu la pulak.

Saya demam, batuk dan selsema pasti ada ubatnya. Hanya perlu pergi hospital dan jumpa doktor (walaupun hampir dua jam juga lah saya bertapa dihospital bersama Cik A) namun masih ada penawarnya. Insyaallah dengan izin tuhan dalam berapa hari lagi sembuh sepenuhnya. Tetapi bagaimana pula dengan penyakit cinta, adakah penawarnya?

Dalam percintaan pasti wujudnya perasaan rindu, sayang, cemburu, sedih dan bermacam-macam perasaan lagi. Saya pasti jika sakit itu yang kita alami, pasti penawarnya ada pada orang yang memegang hati kita. Tetapi bagaimana sakit yang kita rasai berpunca daripada orang yang kita sayangi tetapi pemiliknya sudah lari dari hidup kita. Pasti sakit yang hadir sukar untuk disembuhkan ditambah pula penawarnya dibawa pergi.

Mudah untuk orang berkata, yang pergi dan hilang akan tumbuh serta berganti dengan yang baru. Bukan mudah untuk mencantumkan kembali hati yang separuh diberi kepada orang dan kemudiannya dicantum semula untuk menjadi satu seperti sediakala. Tetapi yang saya pasti masa akan mengubati segalanya, walaupun tiada siapa yang tahu tempoh masa yang diperlukan oleh seseorang itu untuk mengubatinya.

Wajah yang ceria dan senyuman yang senantiasa terukir itu belum tentu tiada gelora yang melanda. Percintaan ini seperti suatu pertaruhan, mungkin jalan yang dipilih adalah yang terbaik dan mungkin juga yang kita pilih meminta seribu satu pengorbanan tetapi masih bukan yang terbaik buat kita. Saya yakin ramai yang pernah mendengar ungkapan ini ' Tuhan mempertemukan kita dengan orang yang salah untuk mempertemukan kita dengan insan yang lebih baik suatu hari nanti'.

Kepada sesiapa yang kehilangan, tabahlah wahai hati, semoga suatu hari nanti bertemu insan yang lebih baik dan ketika itulah kamu tidak akan menyesal dengan segala apa yang telah berlaku.

Kepada insan yang masih bersama insan disayangi, hargailah mereka ketika masa masih ada semoga sentiasa berbahagia.


# My LuvLy Luv, saya sentiasa menyayangimu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...