Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 21, 2010

::SeNi ItU InDah::


Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini saya ingin berkongsi sedikit pengalaman saya bersama rakan-rakan mengikuti aktiviti di DBKL. Pada mulanya kami hanya diberitahu diajak menonton tarian tradisonal tetapi setelah tiba di sana barulah kami mendapat gambaran sebenar keadaan di sana.

Antara VIP yang hadir ialah Dato' Norliza Rofli (Ketua Pengarah JKKN), Dato Seri Utama Dr. Rais Yatim (Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan) dan isteri, Datin Seri Masnah Rais. Kami tiba di DBK, betul-betul semasa majlis hendak bermula, seperti tetamu kehormat la pulak. Ini semua gara-gara kelas habis lewat, tapi nasib baik tiada persembahan tarian yang sudah bermula.

Seperti biasa, acara dimulakan dengan nyanyian NEGARAKU, kemudian dengan kata alu-aluan pengacara majlis, ucapan daripada Dato' Norliza Rofli (Ketua Pengarah JKKN), diikuti persembahan dan perasmian oleh
Datin Seri Masnah Rais dengan menaburkan bunga rampai kepada penari-penari sebagai simbolik perasmian acara tersebut.

Majlis yang dipanggil 'Malam Gala Inspitari' merupakan majlis anjuran Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara yang bertujuan memberi peluang kepada Kumpulan Kesenian setiap negeri untuk berkumpul menggarap daya cipta untuk melahirkan produk-produk tarian kreasi baru.

Unik dan halus gerak tari yang dipersembahkan dan majlis sebegini patut diteruskan agar ia tidak hilang ditelan zaman. Walaupun sekarang telah wujud pelbagai tarian moden namun masih ramai yang meminati tarian tradisional dan buktinya apabila Dewan DBKL penuh dengan kehadiran tetamu.

Saya akui, bukan selalu berpeluang melihat acara sebegini dan pengalaman ini tidak akan dilupakan. Disini, saya turut berkongsi sedikit gambar kenangan kami:








No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...