Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 3, 2010

'' TuGasaN + ShoPping"

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini 3hb oktober, saya rasa mesti ada sahaja rancangan mahupun aktiviti yang akan dilakukan pada hari minggu ni. Itu belum lagi ditambah dengan jemputan kahwin mahupun jemputan untuk keluar dating. Tapi mungkin ada juga yang bertapa di bilik seperti saya yang berusaha untuk menyiapkan tugasan yang diminta oleh pensyarah. Semakin dekat tarikh penghantaran, semakin serabut kepala dan meja belajar.

Dalam keadaan sibuk menghadap tugasan ni, sempat juga saya shopping. Semenjak penjualan secara online ini semakin berleluasa, saya pun tumpang sekaki la untuk turut serta membeli secara online. Boleh rambang mata juga melihat barangan yang dijual. Membeli secara online ni pun kadang-kadang ada baiknya. Yela, kita tak perlu bersusah payah untuk keluar dan membuat tawaf satu bangunan untuk mencari barang yang hendak dibeli.

Itu belum campur lagi dengan godaan barang-barang lain. Kadang-kadang, niat dihati hendak beli baju sehelai tapi bila nak balik baru sedar dah nak penuh jari bersangkut beg plastik rupanya. Sebenarnya, jika kita pandai mengawal nafsu membeli kita, pasti tidak penuh plastik beg ditangan kita tu. Semuanya bergantung kepada diri kita sendiri kan. Oleh itu, jadilah pengguna yang bijak, keputusan ditangan anda.

Baiklah, saya nak sambung menyiapkan tugasan kuliah dulu. Chaiyok..Chaiyok..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...