Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 31, 2010

:::Kata-kataKu:::

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Agaknya dalam sehari berapa banyak perkataan yang kita tuturkan ya. Ermm tak terkira agaknya, lagi-lagi jika seseorang itu memang banyak bercakap dan tak boleh duduk diam. Saya tidak la hendak menghukum sesiapa kerana bercakap tetapi kadangkala perkataan yang keluar dari mulut seseorang itu boleh melambangkan peribadinya.

Perkataan yang lahir dari mulut kita itu kadangkala boleh menjadi selembut bicara dan ia juga boleh menjadi setajam pedang. Saya yakin, setiap individu pasti pernah berjumpa dan berhadapan sendiri dengan insan-insan yang mungkin hanya berkata-kata mengikut sedap mulut menutur tanpa mengambil kisah telinga insan lain yang mendengarnya.

Saya bukan hakim yang berhak menjatuhkan hukuman, saya sendiri tidak boleh lari daripada kesilapan. Seringkali kita merasakan perkataan yang kita gunakan boleh diterima orang lain tetapi kita sebenarnya tidak sedar kata-kata itu telah membuatkan ada hati yang terasa. Saya tahu, saya pernah membuat insan yang saya sayangi terasa dengan kata-kata saya tanpa saya sedari. Saya terleka dengan niat untuk bergurau tetapi rupanya ia mengguris perasaan insan tersebut.

Kadangkala, walau seribu kemaafan pun yang kita hulurkan namun bukan mudah untuk menyembuh kesan luka yang kita tinggalkan dihati mereka. Oleh itu, jagalah perkataan supaya tiada hati yang akan terluka dan kita disayangi oleh insan lain.

Ampun dan maaf saya hulurkan jika ada membuat sesiapa terasa dengan hasil penulisan saya.

Thursday, October 21, 2010

::SeNi ItU InDah::


Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini saya ingin berkongsi sedikit pengalaman saya bersama rakan-rakan mengikuti aktiviti di DBKL. Pada mulanya kami hanya diberitahu diajak menonton tarian tradisonal tetapi setelah tiba di sana barulah kami mendapat gambaran sebenar keadaan di sana.

Antara VIP yang hadir ialah Dato' Norliza Rofli (Ketua Pengarah JKKN), Dato Seri Utama Dr. Rais Yatim (Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan) dan isteri, Datin Seri Masnah Rais. Kami tiba di DBK, betul-betul semasa majlis hendak bermula, seperti tetamu kehormat la pulak. Ini semua gara-gara kelas habis lewat, tapi nasib baik tiada persembahan tarian yang sudah bermula.

Seperti biasa, acara dimulakan dengan nyanyian NEGARAKU, kemudian dengan kata alu-aluan pengacara majlis, ucapan daripada Dato' Norliza Rofli (Ketua Pengarah JKKN), diikuti persembahan dan perasmian oleh
Datin Seri Masnah Rais dengan menaburkan bunga rampai kepada penari-penari sebagai simbolik perasmian acara tersebut.

Majlis yang dipanggil 'Malam Gala Inspitari' merupakan majlis anjuran Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara yang bertujuan memberi peluang kepada Kumpulan Kesenian setiap negeri untuk berkumpul menggarap daya cipta untuk melahirkan produk-produk tarian kreasi baru.

Unik dan halus gerak tari yang dipersembahkan dan majlis sebegini patut diteruskan agar ia tidak hilang ditelan zaman. Walaupun sekarang telah wujud pelbagai tarian moden namun masih ramai yang meminati tarian tradisional dan buktinya apabila Dewan DBKL penuh dengan kehadiran tetamu.

Saya akui, bukan selalu berpeluang melihat acara sebegini dan pengalaman ini tidak akan dilupakan. Disini, saya turut berkongsi sedikit gambar kenangan kami:








video

Tuesday, October 19, 2010

UBat CinTa...???

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Sudah agak lama saya tidak mengemaskini blog saya ini. Keadaan kesihatan yang agak merosot menyukarkan saya untuk meluangkan masa untuk menulis dan berkongsi dengan sesiapa yang sudi membacanya. Sekarang saya sudah kembali walaupun masih ada sedikit batuk dan selsema yang kedengaran dalam keadaan bilik saya yang sepi ini. Macam cerita hantu la pulak.

Saya demam, batuk dan selsema pasti ada ubatnya. Hanya perlu pergi hospital dan jumpa doktor (walaupun hampir dua jam juga lah saya bertapa dihospital bersama Cik A) namun masih ada penawarnya. Insyaallah dengan izin tuhan dalam berapa hari lagi sembuh sepenuhnya. Tetapi bagaimana pula dengan penyakit cinta, adakah penawarnya?

Dalam percintaan pasti wujudnya perasaan rindu, sayang, cemburu, sedih dan bermacam-macam perasaan lagi. Saya pasti jika sakit itu yang kita alami, pasti penawarnya ada pada orang yang memegang hati kita. Tetapi bagaimana sakit yang kita rasai berpunca daripada orang yang kita sayangi tetapi pemiliknya sudah lari dari hidup kita. Pasti sakit yang hadir sukar untuk disembuhkan ditambah pula penawarnya dibawa pergi.

Mudah untuk orang berkata, yang pergi dan hilang akan tumbuh serta berganti dengan yang baru. Bukan mudah untuk mencantumkan kembali hati yang separuh diberi kepada orang dan kemudiannya dicantum semula untuk menjadi satu seperti sediakala. Tetapi yang saya pasti masa akan mengubati segalanya, walaupun tiada siapa yang tahu tempoh masa yang diperlukan oleh seseorang itu untuk mengubatinya.

Wajah yang ceria dan senyuman yang senantiasa terukir itu belum tentu tiada gelora yang melanda. Percintaan ini seperti suatu pertaruhan, mungkin jalan yang dipilih adalah yang terbaik dan mungkin juga yang kita pilih meminta seribu satu pengorbanan tetapi masih bukan yang terbaik buat kita. Saya yakin ramai yang pernah mendengar ungkapan ini ' Tuhan mempertemukan kita dengan orang yang salah untuk mempertemukan kita dengan insan yang lebih baik suatu hari nanti'.

Kepada sesiapa yang kehilangan, tabahlah wahai hati, semoga suatu hari nanti bertemu insan yang lebih baik dan ketika itulah kamu tidak akan menyesal dengan segala apa yang telah berlaku.

Kepada insan yang masih bersama insan disayangi, hargailah mereka ketika masa masih ada semoga sentiasa berbahagia.


# My LuvLy Luv, saya sentiasa menyayangimu...

Thursday, October 14, 2010

++Arah TujUan++

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Sejak di peringkat sekolah rendah, pasti kita masih ingat guru pernah bertanya kepada kita 'Jika sudah besar nanti apa cita-cita kita dan ingin menjadi apa?' Saya yakin pasti masing-masing ingin menjadi doktor, juruterbang, polis, cikgu, dan lain-lain lagi. Pelbagai impian yang kita semaikan.

Saya juga begitu, tidak ketinggalan untuk menyemai impian. Hanya dengan impian itulah yang membuatkan kita terus maju dan cuba menggapai apa yang kita impikan. Tetapi jalan yang kita bina itu tidak semestinya sampai ke tempat tujuan kita, kerana kadangkala ia pasti terpesong kerana keadaan persekitaran mahupun tahap keazaman kita.

Saya selalu bertanya kepada diri sendiri, banyak manakah usaha yang telah saya laburkan untuk impian saya itu. Cukupkah dengan apa yang ada dan bolehkah ia membantu. Agaknya, kenapa kita membina impian dan adakah impian itu matlamat hidup kita? Ada juga yang membahagikan matlamat untuk masa singkat dan matlamat untuk jangka masa panjang.

Tetapi bila diingat-ingatkan semula, kenapa sekarang apabila ditanya oleh pensyarah, 'Apa yang kamu nak lakukan atau kerja apabila keluar dengan segulung ijazah?', masing-masing senyap dan membisu seribu bahasa. Bukan lagi seperti dahulu ketika kecil di mana masing-masing berebut untuk menyatakan impian mereka.

Mungkin kerana tidak tahu jalan yang ingin dipilih serta keadaan yang meminta kita memikirkan setiap keputusan dan akibat hasil keputusan yang dibuat. Itu belum lagi dicampur dengan kehendak hati pasangan, hati keluarga dan lain-lain lagi.

Semoga apabila sampai saat waktunya nanti, saya lebih yakin untuk membuat keputusan.

Tuesday, October 12, 2010

::SeKelip MaTa::

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini merupakan hari kedua sejak tragedi 10.10.10. Tragedi ngeri ini, meragut banyak nyawa disamping kesesakan yang teruk berlaku pada hari berkenaan. Saya tau pasti keluarga yang kehilangan ahli keluarga masih berkabung serta trauma dengan apa yang berlaku. Saya turut bersimpati dan mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa yang terlibat. Semoga mereka tabah menghadapi ujian daripada-Nya.

Lewat petang tadi saya ada melawat beberapa blog dan akhbar online untuk mengetahui berita terkini mengenai tragedi ini. Saya ada terbaca beberapa komen daripada pihak yang terlibat yang marah dengan sikap segelintir masyarakat kita ini. Antara isu yang berbangkit ialah sikap pemandu yang menggunakan lorong kecemasan ketika kesesakan lalu lintas. Tahukah mereka, sikap mereka ini menyusahkan banyak pihak ?

Misalnya, ketika tragedi ini, kerana sikap mereka inilah pihak penyelamat mengambil masa yang lama untuk tiba ke lokasi kejadian. Bayangkan lah kerana sikap yang mementingkan diri dan tidak sabar ini, nyawa mangsa yang memerlukan bantuan segera tidak dapat diselamatkan. Walhal pihak berkuasa telah menetapkan RM300 jika menggunakan lorong kecemasan tetapi malangnya ia seperti tidak berkesan dan tidak diendahkan oleh pemandu-pemandu ini.

Agaknya cara yang bagaimana lagikah untuk memberi pengajaran kepada segelintir masyarakat ini jika harga denda yang dikenakan tidak berkesan.

Namun ketika ini, saya bersyukur kepada tuhan kerana masih diberi peluang untuk bernafas di dunia ini, kerana pada hari berkenaan saya turut menggunakan laluan tersebut. Tuhan masih memberi peluang kepada saya untuk mengabdikan diri pada-Nya disamping bertaubat atas segala kesilapan yang telah saya lakukan. Kematian boleh terjadi dimana-mana dan kita sendiri tidak mengetahui bila nyawa ini akan diambil oleh-NYA.

Semuanya sudah tertulis oleh-NYa, berapa lamakah kita akan hidup di dunia yang fana ini. Kita harus mengingati MATI, kerana dengan perkataan MATI kita akan lebih bersyukur dengan apa yang ada serta tidak terlalu leka dengan nikmat dunia ini. Ketika menulis entri ini, saya juga turut mengingati diri ini agar tidak terlalu leka dengan apa yang ada. Ini kerana segala di dunia ini adalah pinjamannya dan suatu hari nanti kita perlu memulangkannya kepada pemiliknya.


# Al-Fatihah kepada mangsa yang terkorban dalam tragedi ngeri 10.10.10.

Sunday, October 10, 2010

::PengaLaman Baru::


Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini, tambah satu lagi aktiviti baru dalam diari hidup saya. Hari ini pertama kalinya saya mengikuti aktiviti pertandingan kereta Go-kart. Bukannya tidak pernah di ajak untuk mengikuti aktiviti seperti ini tetapi kerana kawasan aktivitinya yang agak jauh tidak mengizinkan kehadiran saya ke sana.

Tarikh 10.10.2010 merupakan tarikh idaman buat mereka yang ingin melangsungkan sebarang majlis sama ada pertunangan, perkahwinan dan lain-lain lagi. Namun pada 10.10.10, saya menghabiskan hari saya dengan mengikuti acara Formula Varsiti anjuran UTEM yang bertempat di Stadium Hang Jebat sebagai sokongan moral kepada My LuvLy Luv yang turut terlibat .
Perjalanan yang hanya mengambil masa lebih kurang sejam dari Port Dickson memang berbaloi. Keadaan cuaca yang baik dengan angin sepoi-sepoi bahasa walaupun sedikit panas tidak membataskan saya untuk cuba menyesuaikan diri dengan aktiviti tersebut.

Acara dimulakan dengan aktiviti perasmian oleh YB Datuk Ir Idris Harun dan lebih kurang jam sebelas tengah hari perlumbaan Go-Kart dimulakan. Pertandingan ini melibatkan beberapa institusi pengajian awam dan juga swasta. Menurut YB Datuk Ir Idris Harun dalam ucapan beliau, aktiviti sebegini sebenarnya dapat membantu remaja mengisi masa mereka daripada aktiviti yang tidak sihat. Selain itu juga, melalui acara sebegini kita dapat melihat idea-idea baru daripada generasi muda zaman sekarang.

Saya akui, memang saya kurang pengetahuan dalam bidang automotif ini dan saya tidak akan berhenti untuk belajar mengenainya selagi berpeluang. Melalui aktiviti sebegini saya banyak mempelajari perkara baru walaupun ia mengambil masa buat saya untuk memahaminya. Saya seronok dan saya bahagia pada hari ini. Berbaloi buat saya memandu sejauh itu berseorangan untuk memberi sedikit sokongan kepada My LuvLy Luv.

Walaupun, pasukan yang saya sokong tidak berjaya tetapi saya tahu, banyak pengetahuan dan kenangan yang lebih berbaloi buat mereka yang telah mereka perolehi. Sekejap bersama pasukan ini, saya sendiri dapat rasa hubungan yang rapat antara mereka. Mungkin kerana banyak menghabiskan masa bersama-sama antara mereka untuk menyiapkan projek ini menjadikan hubungan semakin akrab. Tiada perbezaan pangkat dan tiada jurang umur antara mereka.

Terima kasih My LuvLy Luv kerana memberi peluang ini. Peluang kepada saya untuk menambah sedikit ilmu pengetahuan. Di sini saya kongsi sedikit gambar kenangan semasa berada di sana.

Antara gambar kenangan 'Formula Varsiti' di Stadium Hang Jebat :




Saturday, October 9, 2010

Siapa Kamu???

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Saya harap orang sekeliling saya bergembira dengan apa yang mereka lakukan. Saya turut gembira jika mereka yang saya sayangi berbahagia dan gembira.

Saya selalu bertanya kepada diri sendiri. Siapa diri ini yang sebenarnya. Adakah kita berpura-pura dengan diri sendiri jika kita menyembunyikan apa yang kita rasa. Saya rasa takut tetapi saya berpura-pura yang saya berani. Saya sedih tetapi saya berpura-pura gembira. Saya tidak sekuat mana tetapi saya tunjuk gagah.

Adakah saya memang berani, sentiasa gembira dan gagah perkasa. Cukup kenalkah saya dengan diri sendiri. Semoga saya dan insan-insan yang saya kasihi akan senantiasa kuat dan tabah menghadapi ujiannya.


*Saya rindukan dia, kamu dan mereka...

::Hobi ~ BuKu::

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari minggu kembali lagi, agaknya apa aktiviti yang akan dilakukan ye. Pasti ada yang sudah merancang aktiviti serta destinasi yang ingin di tuju. Mungkin ada juga yang menghabiskan hari minggu dengan cuba menyuburkan kembali hobi-hobi yang sudah lama terkubur kerana kekangan masa.

Ermm, apa yang saya nak lakukan esok ya. Jika tidak silap, ibu ada ajak untuk melawat adik yang berada di matrikulasi Kuala Pilah. Adik ajak pergi shopping katanya. Ye lah, semenjak sibuk dengan aktiviti kolej dah lama jugak die tak balik ke rumah. Kalau dulu asal hujung minggu je dah riuh rumah ni dengan suaranya. Saya merindui suasana yang riuh rendah apabila kami adik beradik bercuti serentak. Rindunya pada mereka.

Sebenarnya bukan pasal aktiviti hujung minggu yang saya hendak sentuh tetapi tentang novel-novel yang baru sahaja saya beli beberapa hari lepas. Banyak jugak la yang saya dah laburkan, nak buat macam mana mudah sangat tergoda dengan sinopsis buku. Tetapi selalunya saya akan berlaku adil iaitu akan pastikan mesti ada sebuah novel melayu dan sebuah novel english.

Mungkin sesetengah orang lebih suka meminjam buku daripada membeli tetapi bukan saya. Saya lebih suka membeli untuk dijadikan koleksi. Lagipun buku-buku ini kadang-kadang boleh diulang baca banyak kali dan mungkin juga adik-adik yang lain membacanya. Tetapi, yang paling saya pantang, sikap orang yang meminjam dan membacanya. Boleh hendak meminjam tetapi kena lah terima sikap saya yang inginkan novel-novel saya dalam keadaan baru sentiasa. Bukan apa, kadangkala novel-novel tersebut memang tidak akan dapat saya cari ganti di mana-mana lagi jika ianya rosak mahupun hilang.

Jika ditanya, memang hobi saya membaca. Saya membaca, segala bahan yang saya rasakan menarik dan saya boleh memahami apa yang hendak disampaikan oleh penulis. Pernah saya membaca sebuah penulisan novel yang mempunyai jalan cerita menarik tetapi ayat yang digunakan serta beberapa isu yang cuba diangkat oleh penulis membuatkan saya tidak memahami keseluruhannya.

Mungkin saya yang masih kurang penghayatan untuk memahami apa yang ingin disampaikan. Oleh itu, hujung minggu ini saya hendak memberi sepenuh penghayatan terhadap novel-novel yang saya baru beli ini.

Kepada semua, gunakanlah masa yang ada sebaiknya. Cuba fikir-fikirkan, apakah hobi anda dan adakah anda sudah lama tidak melakukannya. Jika sudah lama berkubur, cubalah suburkannya kembali.



* My LuvLy LuV, Semoga berjaya dengan pertandingan Go-Kart anda....Chaiyok..chaiyok...

Thursday, October 7, 2010

D.I.E.T...

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

D.I.E.T...perkataan ini merupakan perkataan agak popular kepada golongan wanita. Tetapi betul ke, hanya perempuan yang lebih menekankan perkara ini? Pada saya, bukan setakat wanita tetapi ada juga lelaki yang mengambil berat akan hal ini.

Jika ditanya mengapa mereka mengamalkan diet bagi pemakanan mereka pasti pelbagai jawapan yang diterima. Antaranya, saya nak jaga penampilan saya, saya dah gemok, saya nak badan sihat dan macam-macam lagi lah. Namun, boleh dikatakan majoriti yang mengamalkan diet kerana hendak menurunkan berat badan.

Ermm.., tidak kisah la hendak badan sekurus mana pun tetapi yang penting perlulah sihat kan. Kadang-kadang saya lihat kerana begitu tekad untuk menguruskan badan sehingga sanggup membuat perkara drastik dan menyeksa diri sendiri. Jangan la sampai begitu sekali, bukankah kita patut menghargai apa yang ada asalkan kita masih memiliki badan yang sihat. Tidak salah untuk berdiet tetapi lakukanlah dengan cara yang betul.

Sekali-sekala rajin juga saya melaburkan sedikit wang untuk membeli majalah yang berunsur kesihatan dan memang terdapat pelbagai tips yang terkandung di dalam nya. Mungkin kepada yang hendak berdiet secara sihat memang dapat membantu. Ada juga orang sekeliling saya yang berjaya melakukan diet secara sihat dan saya tahu kenapa mereka berjaya. Mereka mempunyai Displin dan Tekad yang sangat tinggi.

Bayangkan mereka yang ingin berDiet boleh menahan diri dan nafsu makan daripada untuk menjamah nasi dalam tempoh masa yang kadangkala boleh mencecah sehingga berbulan-bulan. Entah bagaimanala agaknya sehingga begitu tekad untuk melakukannya. Kalau sayalah, sehari tak mencari nasi, memang tak lengkap hidup rasanye.

Namun itu semua bergantung kepada diri sendiri kan dan yang penting kita berbahagia dan gembira dengan apa yang kita lakukan. Bagi saya, semuanya perlukan DISPLIN yang KUAT serta TEKAD yang TINGGI.

Tuesday, October 5, 2010

:: Four-leaf clover::

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Erm...Hari ni saya nak berkongsi sedikit pengalaman menulis 'limeric'. Sebenarnya bukan pandai sangat pun mengarang ni tapi kerana tugasan kelas terpaksa mencuba-cuba. 'Limeric' ni merupakan sebuah sajak yang terdiri daripada 5 baris ayat yang selalunya berunsur lucu. Tapi saya rasa sajak yang saya karang itu tidak ada unsur lucu pun.


There was a little girl who loved flower,
Who spent her day to find a four-leaf clover,
She's not lazy,
But they said she's crazy,
Upon which she found her lover.

Di atas ini lah hasil 'limeric' yang berjaya saya karang. Walaubagaimanapun, inilah first time saya menulisnya. Bila diingatkan kembali, macam-macam gaya dan cara yang dah saya lakukan untuk menghasilkan hanya 5 baris ayat ini.

Masa mengarang sajak di atas ini, saya teringat mengenai 'four-leaf clover' yang dikatakan membawa tuah. Ini kerana 'four-leaf clover' ini merupakan suatu variasi yang bukan mudah ingin ditemui berbanding'three-leaved clover'.

Menurut tradisi, jenis daun ini akan membawa nasib bertuah kepada sesiapa yang menjumpainya, terutamanya kepada mereka yang menemuinya secara kebetulan. Menurut dongeng pula, setiap daun mewakili sesuatu: daun yang pertama adalah untuk harapan, kedua ialah keyakinan, ketiga adalah untuk cinta dan daun yang keempat adalah untuk nasib.

Saya hanya berkongsi mengenai kepercayaan sesetengah orang. Tetapi janganlah pula mempercayai perkara sebegini sehingga terpesong daripada landasan yang seharusnya kita percaya. Hanya Tuhan, tempat untuk kita meletakkan keyakinan, meminta pertolongan dan berserah.

Sunday, October 3, 2010

'' TuGasaN + ShoPping"

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini 3hb oktober, saya rasa mesti ada sahaja rancangan mahupun aktiviti yang akan dilakukan pada hari minggu ni. Itu belum lagi ditambah dengan jemputan kahwin mahupun jemputan untuk keluar dating. Tapi mungkin ada juga yang bertapa di bilik seperti saya yang berusaha untuk menyiapkan tugasan yang diminta oleh pensyarah. Semakin dekat tarikh penghantaran, semakin serabut kepala dan meja belajar.

Dalam keadaan sibuk menghadap tugasan ni, sempat juga saya shopping. Semenjak penjualan secara online ini semakin berleluasa, saya pun tumpang sekaki la untuk turut serta membeli secara online. Boleh rambang mata juga melihat barangan yang dijual. Membeli secara online ni pun kadang-kadang ada baiknya. Yela, kita tak perlu bersusah payah untuk keluar dan membuat tawaf satu bangunan untuk mencari barang yang hendak dibeli.

Itu belum campur lagi dengan godaan barang-barang lain. Kadang-kadang, niat dihati hendak beli baju sehelai tapi bila nak balik baru sedar dah nak penuh jari bersangkut beg plastik rupanya. Sebenarnya, jika kita pandai mengawal nafsu membeli kita, pasti tidak penuh plastik beg ditangan kita tu. Semuanya bergantung kepada diri kita sendiri kan. Oleh itu, jadilah pengguna yang bijak, keputusan ditangan anda.

Baiklah, saya nak sambung menyiapkan tugasan kuliah dulu. Chaiyok..Chaiyok..

Saturday, October 2, 2010

...WakTu Dahulu...

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini tiba-tiba teringat kembali kenangan di zaman kecik-kecik dulu. Yelah, dah asyik membaca buku kanak-kanak demi untuk menyelesaikan assignment kelas, terkenang la sekejap...macam dalam filem tu 'flash back' kejap.

Kadang-kadang, ada juga terasa nak kembali ke zaman kanak-kanak yang riang gumbira. Tetapi itu semua mustahil, umur semakin meningkat dan kita semakin bergerak ke hadapan dan bukannya ke belakang mahupun boleh melompat ke umur berapa yang kita suka.

Saya ingat lagi, dulu setiap petang saya bersama beberapa orang rakan akan berjumpa dan mulalah buat rancangan nak main apa. Kadang-kadang permainan yang kami main ikut musim lak tu. Sekejap musim main galah panjang, sekejap musim lompat getah, batu seremban la, lepas tu musim pondok-pondok lak. Memang fun sangat masa tu, lagi-lagi bile bermain ramai-ramai.

Tapi yang paling tak leh tahan, antara kami buat pertandingan tu. Kami pernah buat pertandingan menyanyi, pertandingan pop quiz dan macam-macam lagi la. Tapi part yang best nya, kami lah penganjur, kami lah peserta dan kami juga pemenang nya. Masa tu memang tak fikir apa-apa pun, yang penting seronok.

Tetapi semakin meningkat usia, aktiviti tu pun berkubur. Yela, masing-masing dah jadi anak dara, mana nak kuar rumah sangat. Tapi semua kenangan tu memang tidak akan saya lupakan. Permainan tradisional inilah yang banyak mengisi zaman kanak-kanak saya dulu

Namun sekarang, semuanya berubah, kanak-kanak sekarang begitu asyik dengan kecanggihan permainan moden hingga tiada masa untu bersosial dengan rakan-rakan yang lain. Kadang-kadang, ibu bapa juga terlalu menyusun aktiviti anak-anak mereka dengan tusyen itu dan tusyen ini sehinggakan waktu berehat mereka diisi dengan cerita di televisyen mahupun permainan komputer sahaja. Bagi saya, ruginya mereka.

Walaubagaimanapun, saya gembira dengan kenangan saya ketika kecil dulu. Agaknya apalah rakan-rakan sepermainan saya tengah buat sekarang ni ye. Rindu pula rasanya...

'Selamat Bergumbira di Hari Minggu'

Friday, October 1, 2010

++Kami Tetap Bersama++

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini 1 October...Tarikh yang membawa seribu satu makna kepada saya sehingga hari ini. Kadangkala kita perlu berani untuk memberi peluang kepada diri kita dan juga diri orang lain. Kerana satu peluang yang akan membawa rasa suka dan duka dalam kehidupan ini. Jangan takut untuk mengambil satu langkah maju kehadapan kerana kita tidak tahu apa yang berada di hadapan kita.

Hari ini, saya gembira...saya bahagia dengan kehadirannya dalam hidup ini. Tempoh kami bersama boleh ditakrifkan dengan pelbagai jawapan. Ada yang mengatakan suatu tempoh yang lama dan ada juga yang mengatakan ia suatu tempoh yang singkat. Apa jua yang orang lain katakan, saya hanya boleh katakan bahawa saya menghargai setiap hari yang kami lalui dan tempuhi.

Senang untuk mencipta kebahagiaan dan senang juga untuk mencipta masalah, tetapi itu semua bergantung kepada diri sendiri untuk menanganinya. Buat masa ini, pelbagai rintangan yang telah kami lalui dan alhamdulillah kami masih mampu menyelesaikannya.

Saya berterima kasih kerana My LuvLy Luv hadir dalam hidup saya dan bersama-sama mewarnai hidup ini. Saya tahu perjalanan kami masih panjang, tetapi saya ingin menghargai setiap masa yang ada bersamanya. Saya tidak ingin menyesal dan tidak ingin sesekali berkata 'Kalaulah aku buat begitu....'

My Luvly Luv,
Saya sayangkan Kamu,
Selamat Hari Ulang Tahun Sayang....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...