Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 2, 2010

AntarA BukU dan FileM...

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Saya yakin mesti ramai yang sudah menonton sambungan filem Twilight ini. Saya baru sahaja menonton filem ini bersama My LuVly Luv Semalam. Tetapi sebelum menonton filem ini saya baru sahaja selesai menghabiskan buku tersebut. Jalan cerita filem ini agak ringkas dan ia tidak memerlukan kita untuk berfikir, tetapi apa yang pasti kita perlu menonton filen yang pertama dan kedua sebelum menontonnya. Jika tidak kita akan terpinga-pinga dengan kehadiran beberapa watak dari filem sebelumnya. Ketika menonton filem Twilight;Eclipse ini banyak kisah silam watak-watak keluarga Cullen yang dibongkarkan walaupun diceritakan secara ringkas.

Ppada mulanya saya agak teruja dengan jalan cerita buku tersebut ketika membacanya dan tidak sabar ingin menontonnya, tetapi apabila menonton di pawagam, saya agak kecewa dengan perjalanan cerita tersebut. Ia tidak seperti apa yang saya baca dan bayangkan semasa membaca buku tersebut, sangat berlainan dengan apa yang diterjemahkan oleh pengarah tersebut.

Saya tahu mungkin kerana tempoh masa tayangan yang membataskan pengarah untuk menceritakan segalanya yang terkandung di buku asal. Mungkin kepada mereka yang belum pernah membaca buku tersebut dan tidak mengetahui jalan ceritanya, tidaklah begitu kecewa dengan apa yang ditayangkan.

Walaubagaimanapun saya masih akan meneruskan misi untuk membaca sambungan novelnya yang terakhir iaitu 'Breaking Dawn'. Saya tahu hero dan heroin pasti akan bersama, tetapi saya tidak sabar untuk mengetahui apa lagi kejutan yang akan diberikan oleh penulis kepada pembacanya. Oleh itu kepada sesiapa yang belum berkesempatan membacanya silalah pergi ke panggung wayang untuk menontonnya.

Baiklah, saya nak sambung membaca 'Breaking Dawn', nanti jika sudah selesai akan saya kongsi perjalanan cerita buku tersebut...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...