Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 4, 2011

::PasaR vs BunGa::

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Semoga hari ini membawa seribu satu kebahagiaan dan kegembiraan buat semua...

Hari ini saya melakukan satu aktiviti yang agak lama saya tidak lakukan, apa dia? Hari ini saya mengikut ibu pergi ke pasar. Saya tidak la seorang yang suka akan keadaan yang sesak, lebih-lebih lagi pergi ke pasar untuk membeli barang-barang basah seperti sayur, ikan, udang dan sebagainya. Agaknya, kalau dah kawin dan kene beli barang basah, macam mana la nanti. =)

Bukan apa, sudah la kawasan yang agak sempit, dicampur dengan keadaan lantai yang basah. berfikir dua kali juga la saya pagi tadi hendak mengikut ibu. Kalau bukan kerana ibu minta teman dan ingin membeli bunga segar untuk membuat sirih junjung, rasanya tidak sampai saya ke pasar tersebut.

 Tetapi bila sampai ke sana, terus hilang perasaan tidak suka pasar, sebab awal-awal lagi sudah nampak kedai bunga dan terus terjah. Cantik sangat-sangat bunga kat sini, lagi-lagi bunga ros. Saya ini memang suka bunga, dah namanya perempuan. Tetapi ada tak perempuan yang tidak suke bunga. Tetapi, nasib baik tak ada bunga ros oren, kalau tak memang bankrup ibu kat situ. =)

Setelah beli bunga yang dikehendaki dan beli sedikit barang basah, kami pun pulang. Kemudian, bermulalah operasi mengubah yang diketuai oleh ibu dan saya sebagai penyibuknya. Saya hanya tolong menyibuk dan kutip bunga-bunga lebih dan buat gubahan sendiri. Padahal, tangan tak berseni dan tak pandai mengubah langsung. 

Jom tengok hasil tepak sireh ibu dan bunga yang saya gubah.

Gubahan saya yang tak berseni =)

sireh junjung yang ibu buat =)

Nampak sangat perbezaan yang nyatakan. Sekurang-kurangnya bunga saya itu jadi perhiasan dirumah juga walau tidak seberapa. Sebenarnya, saya juga ada menyediakan bunga untuk My LuvLy LuV. Orang yang terlebih rajin memang macam itu, lagi-lagi dah mengadap dengan bunga yang banyak berlebih. Mesti pelik bile perempuan yang beri bunga kepada lelaki. Takpela, daripada membazir dan selalunya My LuvLy Luv je yang bagi bunga, kali ini giliran saya.  Tapi gambar bunga itu tak boleh nak upload lagi sebab kene bagi tuan punya tengok dulu =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...