Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 25, 2013

Pertunangan; DIY Hantaran

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Semoga semuanya diberkati dan dirahmati oleh-NYA,

Entri kali ini saya ingin berkongsi sedikit mengenai hantaran pertunangan saya. Saya ingat lagi, semasa berbincangan dengan Encik Tunang tentang barang yang ingin diletakkan, macam -macam yang kami ingin letak diletakkan di dulang hantaran. Selalunya kami akan bincang berdua dulu kemudian baru diminta pendapat orang tua, kalau boleh kami tidak ingin membelakangkan orang tua. 

Selalunya untuk hantaran tunang di syorkan untuk melebihkan makanan dari barang-barang. Kami membuat keputusan untuk meletakkan 7 dulang dibalas 9 dulang. Antara masalah yang saya hadapi untuk membuat hantaran ialah mencari warna turquoise, tetapi memilih bunga dan renda-renda pun boleh tahan pening gak. 

Tetapi saya berterima kasih sangat-sangat kepada ibu yang banyak membantu dan makcik-makcik saudara. Bayangkan pagi-pagi hari majlis tu sempat lagi mereka menambah baik sireh junjung, bakul buah dan pelamin. Memang saya tabik spring atas bantuan yang telah dihulurkan.   

Jom layan sedikit gambar hantaran sebagai cuci mata. 
Aktiviti mengubah sireh junjung dan bakul buah
Sireh junjung, bakul buah dan coklat
Kek baju, jam tangan, dan apam polka dot 
Tuala bentuk kasut, kain baju melayu dan samping
Hantaran dari pihak lelaki

Akhir sekali, sebentuk cincin belian sebagai tanda pertunangan dan secara rasminya saya menjadi tunangan orang.
Cincin tunang tanda satu ikatan secara rasmi. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...