Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 29, 2013

Anak-anak Kucingku

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Semoga hari ini membawa seribu satu kebahagiaan dan kegembiraan buat semua..

Hari ini saya gembira akhirnya kucing kami selamat melahirkan empat ekor anak. Agak-agak saya boleh jadi doktor kucing la sebab dah pandai agak tanda-tanda kucing hendak melahirkan anak. Ye la, ini merupakan kali ketiga kucing saya melahirkan anak. 

Kalau nak tahu antara tanda-tanda mak kucing sudah ingin melahirkan anak ialah;
-  keadaan kucing agak resah dan semakin agresif mencari tempat yang sesuai untuk melahirkan anak dan seelok-eloknya sediakanla kotak sebelum almari anda menjadi mangsa. 
-  kalau kucing yang manja, die akan ingin berkepit dengan anda
-  kucing juga akan mula membuat bising dan mengiau. Lidah juga akan mula tjelir seperti anjing. 
-  yang terakhir, jika kucing sudah tidak mahu makan itu maknanya memang sudah sampai masa untuk melahirkan anak.

Itu adalah antara tanda yang boleh saya lihat dari kucing-kucing saya. Perkara yang paling penting, sediakan air minum yang bersih secukupnya dan makanan. Kerana selalunya ibu kucing yang baru lepas bersalin kehausan dan lapar. 
Ibu kucing yang kepenatan, ni sebelum melahirkan anak

4 ekor anak kucing yang baru sehari

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...