Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 2, 2010

::TaKut DigunTing::


Assalamualaikum & selamat sejahtera semua...
Semoga hari ini membawa seribu satu kebahagiaan dan kegembiraan buat semua...

Hari ini saya ingin bercerita sikit mengenai rambut. Dalam dunia ini, rambut manusia terdiri daripada macam-macam jenis, ada yang lurus, ada yang kerinting, ada yang ikal mayang, ada yang botak : opps, botak ada rambut ke? Jangan marah ya.

Saya ini bukanlah pakar penafsir yang boleh memberitahu makna disebalik rambut, tetapi saya nak berkongsi pengalaman di kedai rambut ketika saya menemani My LuvLy Luv memendekkan lagi rambutnya. Ketika sedang menunggu di sofa yang empuk yang membuatkan saya terasa hendak tido itu, tiba-tiba masuk satu keluarga ini yang membawa anak kecil mereka dalam lingkungan mungkin 8- 10 tahun. Anak lelakinya itu seperti ketakutan untuk masuk ke kedai rambut tersebut, terlintas di hati saya ini ‘Rupanya bukan adik saya seorang rupanye yang tak suka pergi kedai rambut dan menangis setelah rambut digunting’

Tidak lama selepas itu, memang betul apa yang saya sangka, budak lelaki itu membuat bising dan takut ingin digunting rambut. Saya tengok-tengok juga, mana la tahu gunting yang digunakan oleh tukang gunting itu, gunting rumput ke. Gunting biasa sahaja, mungkin apabila semakin dewasa hilanglah ketakutannya itu. Itu baru seorang pelanggan, belum lagi ditambah dengan pelanggan yang kalau boleh hendak bawa satu keluarga menggunting rambut tetapi hanya seorang yang ingin menggunting rambut.

Macam-macam perangai kan, agaknya kalau makin lama saya dikedai tersebut semakin banyak la perangai manusia yang dapat saya lihat. Boleh jadi pengkaji manusia macam ini. Sebelum saya menutup entri ini, saya ingin bertanya ‘Adakah anda mempunyai tukang gunting rambut kesukaan anda dan sanggupkah anda menunggu lama hanya untuk digunting oleh tukang gunting rambut tersebut?’

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...