Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 7, 2010

::Dia Itu...:


Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

HIPOKRIT ! Saya, kamu, mereka, semuanya hipokrit. Seseorang pernah berkata kepada saya 'Manusia di muka bumi ini merupakan pelakon, pentasnya kehidupan dan penontonnya; mereka-mereka yang berada di sekeliling iaitu saya, kamu dan mereka...'

Kenapa manusia selalu menuduh orang lain hipokrit kerana sikap mereka yang berubah, adakah mereka tidak pernah hipokrit. Cuba renung dan fikirkan, adakah sikap anda bersama ahli keluarga 100% serupa ketika anda bersama rakan-rakan. Cuba juga fikirkan, adakah anda pernah hipokrit dengan diri sendiri.

Bukankah hipokrit itu ialah berpura-pura, tidak pernahkah anda berpura-pura semata-mata untuk menjaga hati orang lain. Tidak pernahkah anda berpura-pura semata-mata untuk dipandang baik atau diterima oleh orang lain, walhal anda bukanlah orang yang sebegitu. Janganlah suka menunding jari kepada sesiapa kerana satu jari kita tunding kepada orang lain, empat jari kembali semula menunding kepada kita.

Tiada niat di hati saya untuk menujukan entri ini kepada sesiapa. Hanya menyatakan pendapat sahaja. Maaf jika ada menyentuh hati sesiapa yang membacanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...