Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 10, 2011

::JanGan BerpUtus Asa::

Assalamualaikum dan Salam sejahtera.....
Semoga hari ini membawa seribu satu kebahagiaan dan kegembiraan buat semua....

Hari ini merupakan hari ke-10 kita berpuasa. Macam mana dengan hari-hari anda, masih bertahan kah menunaikan ibadah ini. Semoga anda masih mempunyai kekuatan dan bersabar dalam menjalani ibadah puasa ini.

Disamping jangan berputus asa dalam menjalani ibadah puasa, saya juga perlu jangan berputus asa dalam mencari pekerjaan. My Luvly Luv dan keluarga lah yang sentiasa memberi sokongan supaya tidak berputus asa. Kerja memang banyak tetapi mungkin kerana lokasi banyak membataskan pekerjaan pilihan saya. 

Ada ketikanya, saya ditawarkan pekerjaan tetapi jadual waktu kerja adalah shif dan ini menyebabkan saya terpaksa menolak peluang yang diberi. Bukan saya memilih, tetapi memikirkan akan keselamatan diri dan pasti orang yang menyayangi saya akan sentiasa kerisauan jika saya menerimanya. 

Saat saya hampir berputus asa, tawaran temuduga muncul semula. Walaupun hanya sebuah temuduga tetapi saya tahu, ini merupakan peluang saya untuk membina kerjaya dan pasti tidak akan disia-siakan. Belum pun perasaan gembira itu hilang.

Muncul lagi peluang ditemuduga, mungkin ada lah rezeki saya untuk salah satu temuduga ini. Sebelum berjuang, saya persiapkan diri ini dengan segala ilmu yang saya ada untuk bekalan berperang nanti.

Alhamdullillah, temuduga yang pertama telah berjalan dengan lancar..Hanya perlu menunggu panggilan jika itu rezeki saya. Kini, hanya menunggu hari untuk temuduga seterusnya. Semoga perjalanan temuduga ini berjalan dengan lancar juga.

Apa yang penting, 'Jangan Berputus Asa' Chaiyok.....Chaiyok.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...