Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 12, 2013

Peringkat Pertama : Misi Terlaksana!

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Semoga hari ini membawa seribu satu kebahagiaan dan diberkati.

Setelah sekian lama menanam impian dan harapan, akhirnya fasa pertama sudah berjaya kami tempuhi. Sempena hari lahirku pada 8 Mac, rombongan dari pihak lelaki telah datang. Tetapi pada keesokkannye la sebab 8 mac tu hari jumaat.

Lama juga kami bercinta, akhirnya pada tahun ke 5 ini, suatu ikatan yang direstui oleh keluarga kedua2 belah  telah terpatri. Semasa merancang untuk mengadakan majlis merisik, terasa masih di alam mimpi. Ye la, macam2 dugaan dan cabaran terpaksa ditempuhi. Tapi disaat keluarga pihak lelaki datang dan cincin sudah berada ditangan, barulah terasa di alam realiti. 

Akhirnya jariku ini sudah ada tanda, hanya perlu melepasi beberapa peringkat lagi. Persediaan untuk majlis merisik hanya perlu mencari cincin. Untuk majlis bertunang, macam2 yang perlu difikirkan dan dibeli.

Semalam saya dah berbincang dan membuat senarai semak mengenai majlis kami dengan bakal tunang, harap semuanya berjalan seperti yang dirancang. Yang penting, jangan belakangkan orang tua. Setiap perbincangan harus dirujuk kepada orang tua gak. Agar tiada masalah dikemudian hari sehinggakan mengecilkan hati sesiapa nanti. 

Doakan untuk kami ye... =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...