Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 24, 2010

KasuT Oh Kasut...

Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua.

Hari ini merupakan hari ke-15 kita sebagai umat islam berpuasa di bulan Ramadhan al-Mubarak ini. Mesti ada antara kita yang sudah mula berkira-kira untuk membeli belah dimana dan apa yang ingin di beli sempena Syawal yang akan tiba tidak lama lagi. Kalau boleh, hendak baju baru, kasut baru, dan kalau boleh semuan
ya lah yang baru. Rasanya kalau tidak berkesempatan untuk membeli suatu yang baru untuk dipakai ketika Syawal, dirasakan tidak lengkap.

Tapi rasa-rasanya jika bukan kerana ingin menyambut apa-apa perayaan pun kita masih akan membeli-belah. Pantang nampak barang yang cantik dan murah sikit pasti terasa nak membuka dompet untuk membelinya. Antara barang yang paling kerap di beli oleh saya ialah kasut. Agaknya kalau dikumpulkan dan dikira bilangan kasut, entah berapa banyak agaknya. My LuvLy Luv selalu kata, 'Asyik beli kasut je, entah berapa banyak la kasut awak kat rumah agaknya'. Saya hanya tersengih je.

Memang saya sendiri akui, perempuan memang tida
k boleh berenggang dengan kasut. Kawan-kawan saya dan termasuk saya juga kalau boleh stok kasut mesti tidak kurang daripada tiga...hehe. Kalau boleh baju merah mesti ada kasut merah, mesti ada warna-warna yang tertentu. Itu belum lagi termasuk jenis kasut, kalau boleh mesti ada kasut tumit tinggi, sandal, kasut tutup penuh, dan macam-macam lagi la.

Kasut sudah menjadi sesuatu keperluan yang perlu dipakai sebelum melangkah keluar dari rumah. Tetapi agaknya, masih ada atau tidak orang yang tidak memakai kasut apabila keluar daripada rumah ya? Adakah mereka seperti ini...

Agaknya, jika kita berjalan di bandar mahupun shopping kompleks tanpa kasut pasti kita akan kelihatan seperti orang zaman batu kan. Baju dah elok cantik-cantik tetapi berkaki ayam pula. Walaubagaimanapun, yang penting ialah memilih kasut yang sesuai dengan tubuh badan dan kehendak, supaya tidak mengakibatkan kesan negatif kepada diri sendiri.


* Selamat bershopping, tetapi jangan sampai berlebih-lebihan dan membazir pula.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...