Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Saturday, December 17, 2011

:LagU iTu yang MemBerI KeyakiNan:

Assalamualaikum dan selamat sejahtera….
Semoga hari ini membawa seribu satu kebahagiaan dan kegembiraan buat semua…
Lagu… siapa yang tidak tahu akan lagu dan menyanyi. Seingat saya, sejak kecil lagu saya telah diperdengarkan dengan lagu-lagu seperti Twinkle-Twinkle Little Star, London Bridge, dan macam-macam lagi. Kadangkala, kita juga turut diminta menyanyi sama, dengan gaya-gaya tangan dan badan lagi. Jika diingat semula, pasti lucu. Nasib baik tak ada video yang merakamkan semuanya. Cukuplah sekadar ingatan disuatu sudut kenangan itu
Namun ada satu lagu yang betul-betul menggamit memori serta memberi inspirasi dalam hidup saya, iaitu lagu ‘Be What You Wanna Be’. Lagu ini diperdengarkan oleh seorang teman kepada saya ketika saya mengikuti Pra Pekerjaan selama sebulan di universiti setelah tamat belajar. Kali pertama saya mendengar dan menghayati liriknya, ia bagaikan memberi keyakinan dan inspirasi kepada saya.
Sehinggalah akhirnya lagu ini saya dan rakan sekelas menggunakannya untuk digunakan sebagai lagu persembahan akhir program tersebut. Setiap kali saya merasakan putus asa dan hilang keyakinan, lagu inilah mengingatkan diri saya, supaya jangan putus asa dan terus memasang impian. Lagu ini membawa saya kepada ingatan sebuah perhubungan yang terbina dengan sekelip mata dan menyimpan seribu satu kenangan dan perasaan atas dasar memperbaiki dan membina keyakinan diri. 
Disini saya kongsikan lagu dan liriknya, semoga dapat memberi inspirasi sebagaimana yang saya dan rakan-rakan seperjuangan pernah merasakannya

‘Be What You Wanna Be’

Doctor, actor, lawyer or a singer
Why not president, be a dreamer
You can be just the one you wanna be
Police man, fire fighter or a post man
Why not something like your old man
You can be just the one you wanna be
Doctor, actor, lawyer or a singer
Why not president, be a dreamer
You can be just the one you wanna be

I know that we all got one thing
That we all share together
We got that one nice dream
We live for
You never know what life could bring
Coz nothing last forever
Just hold on to the team
You play for

I know you could reach the top
Make sure that you won't stop
Be the one that you wanna be
Now sing this with me

Doctor, actor, lawyer or a singer
Why not president, be a dreamer
You can be just the one you wanna be
Police man, fire fighter or a post man
Why not something like your old man
You can be just the one you wanna be

We may have different ways to think
But it doesn't really matter
We all caught up in the steam
Of this life
Focus on every little thing
That's what does really matter
Luxury cars and bling
That’s not real life

I know you could reach the top
Make sure that you won't stop
Be the one that you wanna be
Now sing this with me

Doctor, actor, lawyer or a singer
Why not president, be a dreamer
You can be just the one you wanna be
Police man, fire fighter or a post man
Why not something like your old man
You can be just the one you wanna be

Last year I used to dream about this day
Now I'm here I'm singing for you
I hope I could inspire you
Coz I've got all the love, coz I've got all love for you

Doctor, actor, lawyer or a singer
Why not president, be a dreamer
You can be just the one you wanna be
Police man, fire fighter or a post man
Why not something like your old man
You can be just the one you wanna be[X3]


Mulakan lah hari dengan senyuman dan tempuhilah hari anda dengan ketenangan serta pemikiran yang positif… =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...