Cinta Kami

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, October 10, 2010

::PengaLaman Baru::


Assalamualaikum & Salam semua...
Semoga hari ini merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan buat semua...

Hari ini, tambah satu lagi aktiviti baru dalam diari hidup saya. Hari ini pertama kalinya saya mengikuti aktiviti pertandingan kereta Go-kart. Bukannya tidak pernah di ajak untuk mengikuti aktiviti seperti ini tetapi kerana kawasan aktivitinya yang agak jauh tidak mengizinkan kehadiran saya ke sana.

Tarikh 10.10.2010 merupakan tarikh idaman buat mereka yang ingin melangsungkan sebarang majlis sama ada pertunangan, perkahwinan dan lain-lain lagi. Namun pada 10.10.10, saya menghabiskan hari saya dengan mengikuti acara Formula Varsiti anjuran UTEM yang bertempat di Stadium Hang Jebat sebagai sokongan moral kepada My LuvLy Luv yang turut terlibat .
Perjalanan yang hanya mengambil masa lebih kurang sejam dari Port Dickson memang berbaloi. Keadaan cuaca yang baik dengan angin sepoi-sepoi bahasa walaupun sedikit panas tidak membataskan saya untuk cuba menyesuaikan diri dengan aktiviti tersebut.

Acara dimulakan dengan aktiviti perasmian oleh YB Datuk Ir Idris Harun dan lebih kurang jam sebelas tengah hari perlumbaan Go-Kart dimulakan. Pertandingan ini melibatkan beberapa institusi pengajian awam dan juga swasta. Menurut YB Datuk Ir Idris Harun dalam ucapan beliau, aktiviti sebegini sebenarnya dapat membantu remaja mengisi masa mereka daripada aktiviti yang tidak sihat. Selain itu juga, melalui acara sebegini kita dapat melihat idea-idea baru daripada generasi muda zaman sekarang.

Saya akui, memang saya kurang pengetahuan dalam bidang automotif ini dan saya tidak akan berhenti untuk belajar mengenainya selagi berpeluang. Melalui aktiviti sebegini saya banyak mempelajari perkara baru walaupun ia mengambil masa buat saya untuk memahaminya. Saya seronok dan saya bahagia pada hari ini. Berbaloi buat saya memandu sejauh itu berseorangan untuk memberi sedikit sokongan kepada My LuvLy Luv.

Walaupun, pasukan yang saya sokong tidak berjaya tetapi saya tahu, banyak pengetahuan dan kenangan yang lebih berbaloi buat mereka yang telah mereka perolehi. Sekejap bersama pasukan ini, saya sendiri dapat rasa hubungan yang rapat antara mereka. Mungkin kerana banyak menghabiskan masa bersama-sama antara mereka untuk menyiapkan projek ini menjadikan hubungan semakin akrab. Tiada perbezaan pangkat dan tiada jurang umur antara mereka.

Terima kasih My LuvLy Luv kerana memberi peluang ini. Peluang kepada saya untuk menambah sedikit ilmu pengetahuan. Di sini saya kongsi sedikit gambar kenangan semasa berada di sana.

Antara gambar kenangan 'Formula Varsiti' di Stadium Hang Jebat :




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...